onsdag 18. januar 2017

Familiebesøk

De siste dagene har vi brukt til å besøke elever. Vi har som mål å besøke alle elevene innen neste måned. Vi ønsker å se hvordan de bor og hvordan de har det. Slik at vi bedre kan vite hvem som trenger mer hjelp enn andre.
Mange av foreldrene kommer ikke til skolen, så det er også fint for lærerne å hilse på foreldrene til elevene sine. Vi håper dette vil gi oss et bedre samarbeid med familiene.
Idag var vi på besøk til disse to familiene:


Dette er Newton. Han bor med mor, onkel, bestemor og søster på et lite rom. De har en tynn, liten madrass som de deler på. Det er ikke glass i vinduene, så det blåser rett inn. Fortiden er det varmt, men snart kommer regnet og da kan det bli både vått og kaldt inne. Newton sin mor jobber på søppeldynga. Hun tjener ca 12 kr dagen. Noen dager mindre andre dager mer. Og noen dager ingenting. Hun er den eneste med inntekt i familien.


Dette er Samuel. Han bor med moren sin og en eldre bror. Moren er syk, men gjør litt småjobber så hun kan gi mat til sine to sønner. Broren til Samuel er for gammel til å gå på Happy Day, han skal begynne i 6.klasse. Vi har bare opp til 3.klasse på Happy Day. De bor på et rom. Huset er laget av aluminiumsplater. 

Alle elevene våre trenger hjelp. Dette er familier som lever i dyp fattigdom. Familier som ikke har råd til mat. Mødre som må se barna sine gå sultne. Barn som gruer seg til helgen, for de vet at kanskje får de ikke mat før mandag igjen.

Vi trenger flere som vil være med å støtte disse familiene. Så vi kan gi dem mat og en bedre hverdag. Nå får barna et grøtmåltid og lunsj. Men vi vil gjerne kunne gi dem frokost når de kommer på skolen. Vi vet at mange av elevene ikke spiser hjemme. Det betyr at når de kommer på morgenen har de ikke spist siden lunsj dagen før.
Gi et bidrag til kontonummer 1080 47 30856, og støtt vårt matprosjekt.

Eller bli fadder, slik at vi kan sende med dem litt mat hjem hver måned. Send mail til Happydayfadder@gmail.com og registrer deg idag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar